søndag 29. mai 2011

Lær meg å kjenne dine veie



I helga har Frelsesarmeen kvinnestevne på Bakketun folkehøgskole. På gudstjenesten i formiddag sang jeg og korpslederen min denne sangen som duett.

Lær meg å kjenne dine veie og gå dem trøstig skritt for skritt.
Jeg vet at hva jeg fikk i eie, er borget gods, og alt er ditt.
Men vil din sterke hånd meg lede, jeg aldri feil på målet ser,
og for hvert håp som dør her nede, får jeg et håp i himlen mer.

Lær meg å kjenne dine tanker - og øves i å tenke dem.
Og når i angst mitt hjerte banker, da må du kalle motet frem.
Når jeg har tenkt meg trett til døden, si så hva du har tenkt, o Gud!
Da kan jeg se at morgenrøden bak tvil og vånde veller ut.

Men lær meg fremfor alt å kjenne din grenseløse kjærlighet.
Den som kan tusen stjerner tenne når lykkens sol for meg går ned.
Den tørrer tåren som den skapte, og leger såret som den slo.
Dens vei går gjennom det vi tapte, den gir oss mere enn den tok.


"Og når i angst mitt hjerte banker..." Joda, har prøvd det, du... Men jeg tror på en som elsker meg. En som gir meg styrke og hjelper meg gjennom alt som er vondt og vanskelig!

Ingen kommentarer: