søndag 19. februar 2012

Muffins med en vri.

Fikk en idé for noen dager siden. I dag var det tid for å prøve den ut. Jeg ville lage muffins med en vri.

Jeg startet med å lage røre av en pose Toro lyse muffins.


Så kommer ideen min ;) Jeg hadde oppi to små bokser med Yoplait blåbær-yoghurt. Ganske spent på hvordan dette ville bli.


Det ble en artig farge på dem, da. Lyselilla muffins ;) I følge "testpanelet mitt" (les: mamma, pappa og min kjære) var de absolutt godkjente!


Et lite tips til slutt: Du kan gjerne redusere væskemengden i røra litt. For med vanlig væskemengde og yoghurt oppi kan den bli litt vel tynn.

1 kommentar:

Maria H sa...

Så søte de ble!
Jeg lager alltid muffins med yoghurt, jeg :) De blir så saftige. Fikk ei oppskrift fra ei som er så flink til å bake for noen år siden, der skal det egentlig brukes kjernemelk i oppskriften (i stedet for melk som det pleier å være), men naturell yoghurt funker bra. Du burde også prøve creme fraiche (overraskende bra, faktisk), og rømme. Seterrømme gir skikkelig saftige muffins!!