lørdag 1. september 2012

Dagens suksessoppskrift

Vel, om det blir suksess da, det gjenstår å se. Kommer vel helt an på hvordan man ser det også, for såvidt. Har litt fokuserings-problemer, kjenner jeg. Eller, jeg klarer å fokusere. Men problemet er at jeg fokuserer på begrensninger, ting jeg ikke helt klarer, ting jeg gjerne skulle gjort annerledes/bedre osv. Jo, det er viktig å ta tak i det og utfordre angst og sånne "hyggelige" saker. Men det er minst like viktig å fokusere på alt jeg faktisk klarer. Og minst like viktig er det også å fokusere på at jeg er ikke det jeg gjør, min verdi er ikke avhengig av prestasjoner. Dette vet jeg så inderlig godt! Det er bare det at i blant blir det mest teori, og jeg snubler og går på trynet ned i grøfta. Festlig...



I dag har jeg innvilget meg en hviledag. Nok hvile jevnt fordelt er alfa og omega. Men i blant trenger jeg en hel dag. Hvile behøver ikke å bety å sove eller bare sitte på rumpa i sofaen. Hvile kan like godt bety å gjøre noe som jeg har lyst til, noe som jeg koser meg med, som gir meg påfyll på forskjellige vis. Noen av ingrediensene i denne hviledagen er

* kryssord
* TV
* diverse hobbyprosjekter
* lesing
* en god kopp te

Så vil tiden vise om denne dagen til slutt kan kalles noe som ligner en suksess.

Ingen kommentarer: