lørdag 10. mai 2014

Småstrikk

Etter at jeg var ferdig med babyteppet kjente jeg at jeg hadde mest lyst til å strikke små ting en stund framover. Ting som blir litt fortere ferdig enn et helt teppe.

Og jeg har visst fått dilla på sånne småsokker, så dem har det blitt flere av. Dette er det fjerde paret. Strikket i Fabel på pinner nr. 2,5 og i størrelse 2 år. Par nummer fem ble påbegynt nå i kveld.


Har også strikket noen kopptuer, som vi kaller det her i Trøndelag. Du kaller det kanskje kjøkkenkluter? Kjært barn har mange navn ;) Tuene ligger dobbelt, så de er dobbelt så lange som det ser ut som. Det er bare et hjerte på dem, da. Resten er i glattstrikk med rillekant rundt.


Fargene er egentlig litt mørkere, men det var ikke så helt enkelt å få fram helt riktig farge på bildet.
De er strikket på pinner nr. 3,5 i Mandarin naturell.

2 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

Fins ikke noe så avslappende som å strikke sokker! Flotte blir dem :)
og de klutene var jo helt skjønne! Så søtt med hjerte på! :)
Håper du får en herlig dag :)

Snertne sneller og små nøster sa...

Fine kopptuer :-) Fra Trøndelag jeg også vettu ;-)

Likte også veldig godt babyteppet lenger ned :-D

Ha det godt - klem Siv