lørdag 26. juli 2014

Strikketerapi.

I dag er en sånn dag. En sånn sliten i både kropp og tanke-dag.
Da må det hvile og tankeavledning til. En måte for meg å gjøre det på er å strikke. Derav overskriften på innlegget - Strikketerapi. Strikking er for meg beroligende, oppmuntrende og gir meg mestringsfølelse. Mye positivt med andre ord.

En tidligere kollega pleier å si at han skal på butikken og kjøpe blodtrykksmedisin. Da skal han kjøpe mer garn ;) Så er det da også vitenskapelig bevist at f.eks. strikking er så beroligende at det senker blodtrykket ditt. Ikke verst!

I dag har jeg strikket en del på hals nr. to. Samme farger som den første. Har ingen klar formening om hvem som skal få den, men. Kanskje blir den en julegave, det vil tiden vise.


3 kommentarer:

Bundingen sa...

Så smart å bruke strikking som terapi! Det er så morsomt å skape noe, og den følelsen av mestring er god for oss alle.
Her regner det i dag, husker ikke sist vi våkna til regn. Jeg har stekt baguetter til frokost. Laga kaldheva deig i går kveld, og den har godgjort seg i kjølerommet over natta.

Ønsker deg en fin søndag!

Klem

Riktig god søndag fra Ingunn

ANNEPÅLANDET sa...

Så fint at strikking kan være god terapi! Knitting is the new yoga, heter det jo. Og halsen blir fin!

Sylvia sa...

Ja, det er faktisk bevist, at strikking senker blodtrykket. Det skulle finnes garn og pinner på alle legekontorer, så slipper man alle pillene med bivirkninger.
Jeg blir litt småirritert hvis jeg ikke får strikket litt hver dag. Eller, iallefall tatt i noen pinner.
Her nytes det med ferie. Herlig.
Fortsatt god sommer til deg. Og takk for de hyggelige kommentarene du alltid legger igjen inne hos meg. :)