tirsdag 2. desember 2014

Et lite (jule)hjertesukk...

Det er inspirasjon og ideer overalt! I ukeblader, egne juleblader, bøker, TV m.m.

Julebakst, håndarbeid, julepynt, konfekt og andre godsaker. Det er så mye som frister, som jeg får lyst til å lage. Men desember strekker jo ikke til! Og så kommer julaften, og det er fortsatt mye jeg kunne tenkt meg å lage. Blir litt nedtrykt av det, og det er jo ikke noe kjekt.

(Øverst til venstre: fra melk.no, øverst til høyre: egenstrikket julekule,
nederst til ventre: fra nrksuper.no, nederst til høyre: fra sotesaker.no)


Så i 2015 har jeg tenkt å gjøre en vri. Jeg skal lage det jeg har lyst til å lage av juleting uavhengig av når på året det er. Ja, bortsett fra julebakst, da ;) Jeg tror ikke det kommer til å forkludre julestemningen i desember, for det vil uansett bli produsert mest da.

6 kommentarer:

Berit sa...

Det er smart og lage litt hele året :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

En veldig god plan. Gjør akkurat passe, bare det som er hyggelig eller som du føler du må i desember.

Inger sa...

Har det som deg - det er så mange fristelser og så mye jeg har lyst til å lage, så ender jeg opp med å ikke få laget noe....
Kjempesmart å tenke på jula hele året :)
God helg!

Anonym sa...

Høres absolutt lurt ut! Og juelbakst kan jo også spises hele året! Ingenting smaker bedre enn hvite kakemenn gjør i juni :P

Lisbeths Verden sa...

Sant nok, høres kjent ut :) Ha en fin advent, klem fra Beth

Tovepia sa...

Takk for hyggelig kommentar:)
Smart tenkt..problemet er at en ofte har lyst på flere prosjekter resten av året også:))
Kos deg mot jul!