lørdag 9. januar 2016

Call me crazy!

Kall meg gær`n! Ja, noen vil nok ikke nøle med akkurat det ;) I hvert fall ikke nå...
For jeg har begynt å strikke julegaver!

Først ut er ei Mariuslue etter oppskrift fra Mariusboka. Denne blir i herrestørrelse og i fargene mørkeblå og offwhite.


Oppskriften er egentlig skrevet for Smart, men jeg har byttet det ut med Karisma. Det har akkurat lik strikkefasthet, så det går for det samme. Har ikke brukt Karisma så mye før, men jeg syns det er et godt garn å strikke med.


Jeg har kjøpt garn til ei lue til, og har mottakerne klare i hodet. Men det kan jo være flere mulige kandidater, så da gjør det ikke noe om jeg viser dem frem her i bloggen allerede nå.

8 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Langt i frå!
Det er klokt :-)

God søndag!

Beate sa...

Imponerende!! Det burde vi alle ha gjort! Jeg har faktisk tenkt tanken, men foreløbig er det ikke blitt mer enn med tanken..

Lisbeth sa...

Da er vi i tilfelle flere som er gale! Jeg har strikket den første gaven jeg og - mariusvotter. Synes vi er lure jeg😊.

Oddbjørg sa...

Godt nytt år!
Du er slettes ikke "crazy". Januar er en perfekt måned for julegavestart :-). Jeg skal også snart begynne. Fikk ønske om et par lester med mønster; må bare bli ferdig med et anna strikketøy først.
Ha en fin søndag!

Barwitzki sa...

JAAAA... Super :-))) Men jeg må strikke bursdagsgaven først... etterpå kommer.... ønsker deg godt 2016. Stor klem fra Viola

Hanne sa...

Så flink du er. Er jo kjempe lurt å begynne med julegavene allerede nå. Hvis en greier å følge det opp slipper en jo unna mye stress og en har mye flott å gi bort. Hvert år har jeg store ambisjoner om å strikke julegaver gjennom hele året. Noen år har jeg lyktes mer enn andre. De siste årene har jeg ikke vært så flink så i år har jeg senket ambisjonsnivået. Har begynt å kjøpe inn litt julegaver og bursdagsgaver på salg da så er jo på et vis i gang jeg også.

Bundingen sa...

Slett ikke sprø, men derimot smart!
Det er lurt å tenke framover....
Lykke til med flere julegaver!

Klem fra Ingunn

amo sin blogg sa...

Lurt å starte tidleg.