mandag 25. januar 2016

En blomst og ruter i fleng.

For vel en uke siden var jeg på garnsalg på Europris. Noe av garnet har kommet på pinnene og er i ferd med å bli noe.

Et av nøstene med Tuva blir en kopptue med blomst på. Fargen er egentlig litt mørkere, men den var ikke så lett å få fram på bilde.


Og Ida-garnet blir et rutete Amanda-teppe. Begynte på nøste nummer to (av fire) i dag.


Fant forresten et veldig bra sitat her en dag:
"Hvile er ikke et spørsmål om å gjøre absolutt ingenting. Hvile er fornyelse."

Syns det var veldig godt sagt, jeg. Jo, noen ganger kan man ha behov for å hvile ved å gjøre absolutt ingenting. Men å hvile trenger slettes ikke å bety å ikke gjøre noe som helst. Det kan for eksempel bety å strikke :) Jeg vet i hvert fall hva jeg liker å gjøre når jeg skal hvile, og du vet hva du velger å gjøre da. Fellesnevneren er uansett at det fornyer. Det gir påfyll av energi og humør, og kanskje til og med pågangsmot?


Jeg har ikke hvilt nok i det siste. Jeg har heller gitt mer enn jeg har kapasitet til. Det er ikke så lurt i lengden. For min del resulterte det i blant annet kraftig spenningshodepine i går... Heldigvis er formen bedre i dag. Men jeg må nok lage rom for mer hvile i dagene som kommer. Og da er det ikke umulig at det innebærer en del strikking ;)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Det er viktig å ta seg tid til å hvile og kjenne etter hva kroppen trenger. Vi har så lett for å sammenligne oss med andre, og vi vil så gjerne prestere.
Strikking er god avkobling for oss som er hekta på det. Og vi begynner å bli mange etterhvert.
Så fin den kopptua di blir!

God tirsdag fra Ingunn

Refleksjon på livsvegen sa...

GODE FUNDERINGAR!

VI TRENG ALLE KVILE.
OG VIKTIG AT VI VEIT KVA SOM ER KVILE FOR OSS.
DET KAN VERE NOKO HEILT ANNA ENN FOR ANDRE.

VELDIGE FIN TING DU LAGAR :-)