mandag 22. februar 2016

Det er noe med fargen lilla :)

Eller, egentlig er det noe med meg og farger generelt. Jeg må liksom ha litt farger rundt meg i hvert fall. Men særlig er jeg glad i fargen lilla. Det gjenspeiler seg blant annet i strikkeprosjektene mine. Som i dette Amanda-teppet jeg nettopp er ferdig med for eksempel :)


Og så var det lysfatet på stuebordet, da. Det fikk være "vinterkaldt" i ca. en måned etter jula ble ryddet bort. Så holdt jeg ikke ut lenger. I helga måtte jeg bare tilføre litt farge der også. Og da ble det (surprise, surprise!) lillafarger :)


Blomstene kjøpte jeg for en billig penge på Nille. De var egentlig lange med stilk og blader. Men jeg ville ha dem korte sånn at de passet i den lille vasen jeg har. Dessuten syns jeg bladene så veldig kunstige ut, så det passet bra å fjerne dem. Sånn! Da går det bra fram til kyllingene og annet gult og friskt skal få ta over plassen om en måneds tid :)

4 kommentarer:

Birgitte sa...

Lilla er en flott farge! Lekkert babyteppe du har strikket :)

Lisbeth sa...

Jeg er og glad i lilla :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Flott farge og flott babyteppe. Amanda-prosjektet er supert. Flink du! :)

ANNEPÅLANDET sa...

Det var et nydelig teppe! Enkelt og fint mønster - det gjør seg godt :-)