søndag 10. juli 2016

Det tok bare omtrent ett år...

I fjor sommer fikk jeg så lyst til å strikke noe fra dette heftet. I heftet er det oppskrifter med flere klassiske norske mønstre som Voss, Fana, Sirdal og Setesdal. 


Jeg ble mest betatt av Voss-mønsteret, og valget falt på kjolen nederst til venstre på dette bildet. Dette var som sagt i fjor sommer. Jeg hadde ingen spesiell mottaker i tankene, og derfor hastet det heller ikke med å bli ferdig. Dermed ble den liggende uferdig til nå nylig. Det gjenstod ikke så mye, for så vidt, mest bare montering. Men det kan være tiltak, og i blant ta litt lenger tid enn man hadde tenkt også. Bare det å sy opp brettekanten rundt nede på skjørtet tok sin tid.


Mangler fortsatt en hempe og en knapp i nakken, men jeg erklærer kjolen for ferdig!


Egentlig skal det, som du ser på bildet lenger opp, være påbrodert mønster på brystet. Men jeg er ikke så god på maskesting, så det droppet jeg.
 
Den er ikke så stor, bare str. 3 mnd. Og siden jeg ikke har noen bestemt mottaker, regner jeg med at denne også blir med på husflidsmessa til høsten. Så var det det med å finne ut pris, da... Det er alltid vanskelig, syns jeg. Bare garnet kostet ca. 200 kroner, og så skal man jo helst ha litt for jobben også. Hm... Får tenke på det. Forslag mottas med takk!

1 kommentar:

Anne-Lill sa...

Den kjolen er kjempefin. :)
Men det å sette pris på håndarbeid er vanskelig. Siden garnet koster 200, så kanskje 500 kunne vært en grei pris (eller 490, som de sikkert hadde satt i butikken)?