tirsdag 11. april 2017

Strikkepodcast

I det siste har jeg fått øynene opp (eller egentlig fått ørene opp for) strikkepodcast. Jeg har jo visst om fenomenet lenge, men ikke undersøkt det noe nærmere. Helt til jeg plutselig en dag oppdaget Marthe&Marthe som sendte live fra Pickles på Pickles sin profil på Facebook. Anledningen var en av Marthe W (til høyre på bildet) sitt utstrikningslag :)

Da ble jeg visst litt bitt av basillen, gitt. For nå har jeg lyttet meg gjennom snart 5 episoder på nettsiden deres, Marthe&Marthe, og jeg gleder meg til resten! :)

Det er så trivelig (og lærerikt!) å høre på disse to f.eks. mens jeg strikker selv. De tar for seg mange forskjellige sider ved strikking, garntyper, teknikker osv. Høres antageligvis både sært og kjedelig ut for den som ikke er interessert i strikking... Men er du interessert i strikking, så sjekk dem ut, da vel!


Bildet er hentet fra bladet Stella, der bl.a. de to ble intervjuet om strikking i januar 2016. Det kan du lese her. Du finner dem også på Facebook under navnet Marthe&Marthe.

1 kommentar:

Bundingen sa...

Hei!

Dette var nytt for meg. Sikkert fint å lytte til mens pinnene går.

Riktig god påske til deg og din kjære!

Klem