fredag 9. juni 2017

Armbånd og dukkekjole

Det begynner å bli noen uker siden jeg lagde dette armbåndet, men jeg har ikke vist det fram her på bloggen før nå. Helt enkelt, med perler fra Søstrene Grene og tynn, svart strikk.


Perlene har samme farge som dukkekjolen jeg nettopp er ferdig med. Men av en eller annen grunn så var det klin umulig å få fram riktig farge på kjolen på bilde. Ja, ja. Du får nå i hvert fall se hvordan den ser ut :) Det skulle egentlig være fargede striper nederst på ermene også, men det droppet jeg.


Dette er det tredje antrekket jeg strikker til dukka av lagergarn. Da syns jeg har vært så flink at jeg unnet meg å kjøpe noen nøster. De nyinnkjøpte nøstene har jeg en plan med, så de kommer uansett ikke til å øke lagerbeholdningen særlig lenge.

Noen fakta om kjolen:
Oppskrift: Viking garn (hefte nr. 1610)
Garnmengde: ca. 75 g petrolfarget Sisu (en farge som ikke produseres lenger, ser det ut til), en liten bit hvit Sisu og en liten bit blått babygarn fra Europris
Pinner: nr. 2,5

1 kommentar:

Bundingen sa...

Takk for hyggelig kommentar på teppet mitt! Det er noen arbeidstimer, men vel verdt innsatsen, og så var det artig å holde på med.
Nydelig dokkekjole og kjekt armbånd! En ekstra glede å få omsatt restegarnet til fine produkter! Jeg strikker ankelsokker nå. Et greit ett-nøste-prosjekt, og de er det mange av i mine kasser.

Fortsatt god søndag fra Ingunn